Friday, October 5, 2012

Ketenangan..


Sekarang hati aku merasa sangat tenang.. Ketenangan yang aku tak penah rasakan selama ini.. kebahagiaan yang aku rasakan hari ini adalah satu anugerah yang terindah dalam hidup aku.. dekat kan diri dengan maha Pencipta adalah jalan yang paling baik..

Aku tahu Allah tak kan bagi ujian dekat hambaNya kalau seseorang itu tak mampu.. Aku tahu masalah yang datang itu buat kita jadi lebih dewasa malah buat kita jadi lagi matang.. Allah memberikan kebahagiaan juga adalah satu ujian buat kita.. Allah bagi kita merasa kebahagiaan bukan untuk bermegah dan menunjukkan dekat hamba yang lain bahawasanya akulah orang yang paling bahagia tapi Allah nak kita bersyukur dengan apa adanya kita...


Apa yang kita ada kita perlu sentiasa bersyukur.. Andai ada musibah yang menimpa, itu adalah tanda Allah sayangkan kita.. Allah nak kita mengingati-Nya dalam setiap apa jua tindakan dan kelakuan yang kita buat dalam kehidupan seharian.. 

Walaupun usia aku hidup di muka bumi Allah ini tidaklah selama mana kalau nak di bandingkan dengan kedua orang tua aku.. aku boleh lihat perbezaan dia antara orang yang sentiasa mengingati Allah dan orang yang tidak mengingati maha Pencipta kita..

Aku bersyukur sebab ibu dan abah aku sering mengingatkan aku tentang Allah.. aku sayang kedua orang tua aku.. sangat sayang.. Terima Kasih ibu dan abah sebab dah bagi didikan agama yang cukup untuk menjadi seorang manusia berguna yang masih hidup di muka bumi Allah..

Aku sangat berharap insan yang aku sayang itu berubah.. Aku berharap satu hari nanti Allah bukakan pintu hati dia untuk bertaubat.. Aku tak kisah kalau dia dah lupakan aku.. Aku tak kisah kalau dia benci dekat aku.. tapi satu harapan aku... aku harap dia bahagia dan dia berubah..

>>> Aku hidup di dunia bukan untuk di benci tetapi aku hidup di muka bumi untuk mencari redha Allah... semoga Allah tambahkan iman di dada dan sentiasa melindungi diri aku dari segala anasir jahat dan aku berdoa supaya Allah panjangkan usia kedua orang tua aku dan serta Allah sentiasa bagi sinar kebahagiaan kepada keluarga aku yang tersayang <<<<

No comments:

Post a Comment

You Might Also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...