Tuesday, January 31, 2012

Life is a like piano..

Life is a like piano.. The white keys are happiness, the black keys are sadness.. As you go life's journey, remember the black keys make music too... =)


Maksudnya : Kehidupan kita ibarat piano.. Kekunci putih adalah kebahagiaan manakala kekunci hitam adalah kesedihan.. Sama seperti perjalanan hidup anda.. Ingat ketika kita bermain piano kekunci hitam juga telah menyebabkan alunan muzik..


Perjalanan hidup setiap orang berbeza2...tetapi apa yg pasti setiap org akn merasai kebahagiaan & kesedihan..  sama seperti aku.. sudah 21 tahun aku hidup didunia aku sudah merasai kebahagiaan, kesusahan, kesedihan, & kesenangan... 

Seperti piano yg mempunyai kekunci putih & kekunci hitam.. Kita harus igt bahawasanya kekunci hitam itu perlu ada kerana disebabkan kesedihan & kesusahanlah kita menjadi seorg yg matang, sabar & tabah.. janganlah kita sesekali berputus asa seandainya kita gagal melakukan sesuatu atau gagal mengecapi kejayaan yg selama ini kita impikan.. Kita harus bangkit dari kesedihan supaya hidup kita lebih bermakna.. Jika kita telah melakukan kesilapan dlm hidup kita.. kita perlulah jdkan ia sbg pengajaran.. jgn sesekali mengulangi kesilapan utk kali keduanya.. Insyaallah hidup kita akn bahagia..

Tidak lupa juga kebahagiaan & kesenangan kita miliki ibarat kekunci putih... Kita harus igt.. kebahagiaan & kesenangan yg kita kecapi pada hari ini merupakan salah satu ujian Allah kpd kita.. Apabila kita suda mengecapi kebahagiaan & kesenangan yg selama ini kita impikan kita perlu mngucapkan TERIMA KASIH & BERSYUKUR kepada Maha Pencipta kita yg telah memberi peluang menikmati kebahagiaan dlm kehidupan kita.. Jika kita tidak bersyukur dgn nikmat yg diberi..Allah tidak akan teragak2 menarik balik kesenangan & kebahagiaan yg kita dpt skrg..

>>>> Tidak kira sama ada ketika susah mahupun senang kita JANGANLAH kita sesekali MELUPAKAN Allah.. Dia adalah pemilik & paling berkuasa didunia & diakhirat..



2 comments:

You Might Also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...