Monday, February 27, 2012

Kasih Sayang..

Entry kali ini aku nak cerita apa makna kasih syg... huhu.. actually aku bukan tahu sgt apa itu kasih syg.. sbb aku sendiri belum cukup merasai apa itu kasih syg.. tapi hati aku mengatakan bhawa kasih syg tu perasaan syg, cinta, kasih dan perhatian terhadap seseorg manusia yg dia kasihi & syng..



Mmg semua manusia ingin disyangi, dibelai & dimanjakan dgn perasaan kasih & sayang.. tapi korang tahu tak?? tak semua org berpeluang mendapat kasih & sayang... kasih syg tak dapat dibeli dgn wang ringgit.. kasih syg dtg dr hati yg tulus & ikhlas..

Bagi sesiapa yg merasakan diri mereka tidak disayangi.. usah la risau & bimbang.. mybe diri kita aje merasakan begitu.. aku juga kdg2 merasa  begitu.. kita mungkin tak sedar.. tiada seorg pon dlm dunia ni yang sempurna.. mybe kita belum cukup baik utk merasai kebahagiaan.. but u can try to get some love..  mybe korang bole dekatkan diri korang dgn dorang bukan? why not? kadang2 kita ni terlampau pendiam & mungkin kita juga seorg yg sgt serius..

ya..

ya..

ya..

aku adalah seorg yg pendiam.. aku juga tidak tahu bgaimana utk menunjukkan kasih & syg aku kpd seseorg yg aku syg.. jauh disudut hati aku syg akan keluarga aku..especially ibu, abah & adek2.. tapi aku tak tahu bagaimana utk aku tunjukkan aku syg akn mereka... 

tapi..

tapi..

tapi..

aku hanya boleh & mampu berdoa kepada Allah supaya keluarga aku senantiasa mengecapi kebahagiaan, kesenangan & saling syg menyayangi... 

Dan..

Dan..

Dan..

aku juga berharap suatu hari nanti aku juga dapat menemui cinta sejati yg penuh dgn keikhlasan.. aku sudah letih dengan permainan hati yg tak pernah sudah.. aku juga berharap satu hari nanti aku juga boleh bahagia seperti org lain..

>> Dengan kasih syg juga kita boleh mengecapi kejayaan dalam hidup kita.. hebat bukan kasih sayang itu? hanya org yg benar2 tahu menghargai & apa makna disebalik kasih sayang itu dapat merasakan betapa hebatnya apa itu kasih sayang... kasih syg itu selalunya datang dari lubuk hati yg paling dalam.. kebiasaannya utk org yg kita kasih & cinta..

~ ..sayangilah & hargailah apa yg anda ada pada hari ini..bergembiralah & anda patut bersyukur bahawasanya anda berpeluang merasainya selagi anda bernafas..~

2 comments:

  1. sooo sweettt.... byk2 sabar k dik...
    masing2 ada perjalan hidup sendri,sama ada bahagia atau pon sebaliknya...sume tu ada hikmah di sebalik nya nnt...lg banyak kesabaran kita..bermakna kita menjadi semakin kuat kan...
    so...jgn fikir sgt pasal orang lain...yg penting diri sendri mst d improve kn dulu k...semoga bahagia selalu akak doa kan untuk nabila...amin.... :)

    ReplyDelete
  2. thanks akak sbb selalu give me spirit to continue my life.. i hope i can be a strong women...yup...byk yg perlu improvekan lg utk mencantikkan hati kite supaya jadi hati yg suci..

    ReplyDelete

You Might Also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...