Wednesday, May 30, 2012

Jodoh..

Lately, ramai yang bercerita perihal jodoh.. tak kira di kampus, hostel, rumah & facebook jua.. begitu jugak dekat laman web twitter.. kalo kita pikir pasal jodoh mesti akan rasa serabut & pening... hehe... itu lumrah & sebagai remaja yg kian meningkat dewasa memang dalam pemikiran kita akan memikirkan jodoh.. tapi jodoh itu rahsia Allah.. Allah sangat sweet sebab dia rahsiakan siapa jodoh kita.. bohong la kan kalau tak ada rasa nak kawen.. 


Jodoh juga selalu menjadi persoalan bagi seorang remaja yang sama baya dengan aku.. especially perempuan.. tindakkan kita sekarang sebagai hamba Allah ialah hanya perlu berdoa, usaha & terus bersabar..

Kalau nak tahu kawan - kawan sekolah aku ramai juga yang serunya da sampai.. ada yang ada anak da pun.. HAHA.. pastu mula la aku berangan & berfikir bila la turn aku pulak.. hihi.. biasalah tuh.. sapa yg tak nak ada keluarga sendiri.. 

tapi..

tapi..

aku ada satu tanggungjawab yang besar.. aku belom balas jasa ibu & abah aku yang susah payah melahirkan & membesarkan aku sampi la sekarang..


Buat insan yang aku sayang..


Ya, awak kita mmg tak sama seperti pasangan lain.. kita sama - sama ada tanggungjawab tetapi dalam bentuk yang berbeza walaupun awak seorang yang super duper busy.. awak tetap setia di hati saya... walaupun awak hati kayu & saya hati kapas sy tetap sayang dekat awak..  Semoga hubungan kita diberkati & mendapat restu serta berkekalan sampai ke syurga..

Aku juga memegang prinsip..


Andai kau adalah IMAMKU aku bersyukur kepada Allah tetapi kalo kau ditakdirkan bukan jodohku aku redha..
Redha itu pasrah.. Pasrah itu menyerah.. =)


# Aku harap si dia cepat sembuh.. demam melanda dirinya sekarang sebab tak cukup rehat.. 

2 comments:

You Might Also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...